Tuotteiden vaihtaminen ja palauttaminen

 

 

 

   Vaihto- ja palautusoikeus   


Kaduttaako ostos? Ei hätää, sinulla on 14 vuorokautta aikaa päättää pidätkö tuotteen.

Lain mukaan sinulla on kolme mahdollisuutta tehdä palautus, mikäli et halua pitää tuotetta:

  • voit palauttaa tuotteen 14 päivän sisällä, palautuksesta ei tarvitse ilmoittaa etukäteen
  • voit ilmoittaa palautuksesta meille 14 päivän sisällä
  • voit jättää tuotteen hakematta postista, tällöin tuote palautuu meille automaattisesti


Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteen, se käy helposti. Tuote palautetaan Lelukauppa Leikisti Ky:lle asiakaspalautuksena. Asiakaspalautuksena tehty palautus on sinulle täysin maksuton.

Edellisestä poiketen, joidenkin tuotteiden palautuskulut ovat kuluttajasuojalain mukaan ostajan vastuulla.

Ostaja maksaa tuotteen palautuskulut silloin, kun kyseessä on tuote, jota suuren kokonsa takia ei voida palauttaa normaalisti postitse. Tällaisia tuotteita ovat suuret-, painavat-, tai muodoltaan sellaiset tuotteet, joita ei voida kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena tuotteen ominaisuuksien vuoksi.

Mikäli verkkokaupan sivuilla on myynnissä tuote, jota koskevat nämä poikkeavat palautusolosuhteet, on siitä erikseen maininta tuotesivulla tuotteen tiedoissa.


Palauttaessasi tuotteen, pyydämme sinua ilmoittamaan:

  • asiakasnumerosi
  • nimesi
  • osoitteesi
  • puhelinnumerosi
  • pankkitilinumerosi
  • sekä liittämään tilauksen mukana tulleen lähetteen/ laskujäljennöksen palautuksen mukaan

Merkitse lähetteeseen/ laskujäljennökseen, haluatko palauttaa tuotteen vai haluatko vaihtaa sen toiseen tuotteeseen.

Mikäli haluat palauttaa tuotteen, palautamme sinulle kuluttajasuojalain mukaisesti maksamasi kauppahinnan. Rahat siirrämme välittömästi tilillesi, kun palautus on vastaanotettu, hyväksytty ja käsitelty. Tiedotamme sinulle palautuksen saapumisesta ja siitä, kun tuotteesta maksamasi rahat on siirretty tilillesi.

Jos vaihdat tuotteita hyvitetään liikaa maksettu osuus tilillesi ja mikäli tuote, johon vaihdat on kalliimpi, lähetämme erotuksesta sinulle laskun. Halutessasi voimme maksaa hyvityksen myös Leikisti -lahjakortilla. Luottokortilla maksettujen tuotteiden summa hyvitetään luottokorttitilillesi.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen toiseen eri tuotteeseen, katsotaan se uudeksi tilaukseksi jolloin veloitamme lähtevän paketin postimaksun. Palautuksesta et tietenkään tässäkään tapauksessa maksa mitään.

Näitä lähetyskuluja ei peritä silloin, kun esimerkiksi palautat vaatteen vaihtaaksesi sen toiseen samanlaiseen, mutta eri kokoiseen. Koska verkkokaupan kautta tehdyissä vaateostoksissa sinulla ei ole mahdollisuutta sovittaa tuotetta ostohetkellä, voit vaihtaa vaatteen samanlaiseen sopivan kokoiseen joutumatta maksamaan siitä uusia lähetyskuluja.


Kun palautat tai vaihdat tuotetta, ilmoita Postissa/ Matkahuollossa, että kyseessä on asiakaspalautus.


HUOM!   

Mikäli lähetys toimitettiin sinulle Matkahuollon välityksellä, vie asiakaspalautus siihen toimipisteeseen, josta sen noudit!

 


   TÄRKEÄÄ!   

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Käyttöohjeiden ja muiden tuotteen mukana tulleiden dokumenttien tulee olla myös mukana. Vaatteissa tulee olla kiinni niissä olleet laput. Mikäli laput on irrotettu vaatteista, katsotaan tuote käytetyksi eikä palautusta hyväksytä.

Pyydä aina Postista/ Matkahuollosta kuitti palautuksestasi! Mikäli lähetys katoaa matkalla, eikä sinulla ole esittää kuittia siitä, että olet palauttanut tuotteen Postiin/ Matkahuoltoon, emme voi palauttaa sinulle tilauksesta maksamiasi rahoja. PYYDÄ AINA KUITTI!

ASIAKASPALAUTUS ON SINULLE MAKSUTON!

Edellisestä poiketen, joidenkin tuotteiden palautuskulut ovat kuluttajasuojalain mukaan ostajan vastuulla.

Ostaja maksaa tuotteen palautuskulut silloin, kun kyseessä on tuote, jota suuren kokonsa takia ei voida palauttaa normaalisti postitse. Tällaisia tuotteita ovat suuret-, painavat-, tai muodoltaan sellaiset tuotteet, joita ei voida kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena tuotteen ominaisuuksien vuoksi.

Mikäli verkkokaupan sivuilla on myynnissä tuote, jota koskevat nämä poikkeavat palautusolosuhteet, on siitä erikseen maininta tuotesivulla tuotteen tiedoissa.


Palautusosoite:

LELUKAUPPA LEIKISTI KY

"asiakaspalautus"

Jokitie 512

62100 LAPUA


   Tilauksen peruuttaminen tai muuttaminen   

Mikäli haluat muuttaa tilaustasi tai perua sen kokonaan, eikä tilaustasi vielä ole ehditty toimittaa Postin/ Matkahuollon kuljetettavaksi, voit tehdä sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakaspalvelun tiedot löytyvät etusivulta "Asiakaspalvelu" -kohdasta.

Jos tilaus on jo ehtinyt lähteä, voit palauttaa lähetyksen asiakaspalveluna yllä olevan palautusohjeen mukaisesti.

Koska toimitamme tilatut tuotteet nopeasti, otathan viipymättä yhteyttä, jos haluat tehdä tilaukseesi muutoksia tai perua sen kokonaan!

 

 


Leikisti.fi -verkkokauppa oli ensimmäinen nettilelukauppa, joka sai Verkkoteollisuus Ry:n myöntämän LUOTETTAVAA TOIMINTAA -laatumerkin vuonna 2011!

LUOTETTAVAA TOIMINTAA -laatumerkki on tae siitä, että Leikisti.fi/ Lelukauppa Leikisti Ky on sitoutunut Luotettavaa toimintaa -laatumerkin sääntöihin.

Verkkoteollisuus Ry:n Luotettavaa toimintaa -laatumerkki on tarkoitettu kaikille Suomessa toimiville kuluttajaverkkkokauppaa käyville yrityksille. Laatumerkin avulla yritys voi osoittaa asiakkaalle toimivansa lain ja sääntöjen mukaisesti.

Leikisti.fi/ Lelukauppa Leikisti Ky on sitoutunut noudattamaan näitä sääntöjä, ja saanut siitä johdosta Luotettavaa toimintaa -laatumerkin.


Tervetuloa turvallisille verkko-ostoksille!